יום רביעי, 13 במאי 2020

פרקט פולימרי – פתרון ריצוף מושלם


פרקט עשוי שבבי PVC מתאפיין במשקל נמוך, עמידות גבוהה ומחיר אטרקטיבי. כתוצאה מכך, אפשר להשתמש בו על מנת לרצף בתים במהלך שיפוץ או כדי לחפות על גבי הריצוף הקיים בבית ישן. הנה כל הפרטים

פרקט הוא פתרון ריצוף שמתאים לסגנון עיצוב כפרי וקלסי. באמצעות הפרקט ניתן להזריק אל תוך חלל הפנים אווירה ביתית ונעימה, מה גם שהוא נוח לתחזוקה וניקיון. מבחינת שחיקה, הפרקט הרבה יותר עמיד מכפי שנהוג לחשוב והוא מתאים מאוד גם לבתים פרטיים וגם למשרדים, חנויות, חללים מסחריים ועוד. עם זאת, יש גם הבדלים בין סוגי פרקטים וכדאי להכיר אותם לפני שבוחרים את הריצוף.

נכון להיום, פרקט פולימרי למשל זוכה להצלחה רבה כי יש לו כמה תכונות ומאפיינים ייחודיים. הנה הם:
א. שבבי PVC – פרקט פולימרי לא עשוי מעץ כמו פרקט טבעי אלא משבבי PVC. בגלל שחומרי PVC הם סוג של פלסטיק, יש להם עמידות הרבה יותר גבוהה מפני בלאי ושחיקה והם לא ניזוקים בקלות כמו העץ הטבעי. למעשה, חומר ה-PVC הוא בין העמידים ביותר שקיימים כיום בתעשייה ומלבד השילוב שלו בפרקט פולימרי אפשר למצוא אותו גם ביריעות לינולאום.

ב. עמידות בפני רטיבות – פרקט עשוי שבבי PVC עמיד בפני רטיבות. בטווח הקצר, המשמעות היא שניתן לנקות אותו בקלות באמצעות חומרים סטנדרטיים או מטלית לחה. בטווח הארוך, זה אומר מינימום נזקים גם כאשר משתמשים בפרקט מן הסוג הזה סביב מקלחות, חדרי שירותים וחדרים רטובים אחרים כגון חדרי כושר ואפילו סאונות.

ג. עלות אטרקטיבית – הערך המוסף של פרקט פולימרי בהשוואה לאלטרנטיבות באה לידי ביטוי במחיר שלו. נכון להיום, העלות של הפרקט הזה הרבה יותר אטרקטיבית לעומת פרקט עץ טבעי או אפילו פרקט למינציה רגיל. בעוד פרקט למינציה למשל עשוי HDF, כאן מדובר על פתרון חיפוי שמיוצר מחומרי PVC זמינים, זולים ומאוד איכותיים.

התקנת פרקט מחומרים פלסטיים

השימוש בחומרים פלסטיים ועמידים במיוחד משנה לגמרי את האופן שבו מתנהלים עם פרקט פולימרי. קודם כל, את ההתקנה שלו צריך לבצע בצורה מקצועית על בסיס הקלקה. בניגוד להתקנה בהדבקה שמייקרת את התהליך והופכת אותו למסובך יותר, כאן משתמשים בשיטת קליקים שמכונה גם "שיטת הצפה" ובה מחברים את חלקי הפרקט אחד לשני כדי לבצע התקנה מהירה וללא תלות בציוד עזר.
מלבד האמור לעיל, התקנה של הפרקט צריכה להתבצע על ידי אנשי מקצוע בשביל ליהנות מתקופת אחריות ארוכה. העמידות של הפרקט הזה גם ככה גבוהה והוא מוכיח את עצמו בתנאי מזג אוויר ואקלים שונים, אולם רצוי בכל זאת להתעקש על התקנה מקצועית. כאשר עושים זאת, מרוויחים גם את האחריות על הפרקט עצמו וגם את תקופת האחריות הארוכה על עמידות ההתקנה והאחידות בין חלקי הפרקט.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה