יום חמישי, 26 במרץ 2020

חידוש פרקט או קניה מחדש?


פרקט עץ גושני, שכבתי או למינציה יכול להחזיק מעמד זמן ממושך אם מתחזקים אותו בצורה נכונה. יחד עם זאת, יש נזקים שאי אפשר לצפות וגם כתמים שמופיעים על הפרקט בעקבות חשיפה לשמש או לפגעי מזג האוויר. בכל אחד מהמקרים הללו, השאלה המתבקשת היא האם לחדש את הפרקט או להחליף ריצוף.
ההכרעה בין חידוש פרקט או קניה מחדש פחות חד משמעית מכפי שנהוג לחשוב. אם נכנסים לעובי הקורה, מגלים שיש כמה שיקולים שעשויים להטות את הכף:

א. גיל הפרקט – ככל שהפרקט ישן יותר, כך ככל הנראה עדיף להחליף מאשר לתקן אותו. בהחלפה של פרקט ישן ניתן לרענן את המראה של כל חלל הפנים ולשדרג את ערך הנכס. יתרה על כך, גיל הפרקט מעיד בין היתר על הנזקים שמהם הוא סבל ועל הבלאי שלו.
ב. סוג הפרקט – יש בכל זאת הבדל בין חידוש פרקט עץ טבעי, החלפת קורות של פרקט עץ שכבתי או תיקון פרקט למינציה. ברוב המקרים, פרקט שמיוצר מעץ טבעי וגושני עדיף לחדש מאשר להחליף. לעומת זאת, הפרקט הסינתטי וגם הפרקט השכבתי נחשבים לפתרונות ריצוף זולים יותר ולכן לא אמורה להיות בעיה להחליף את הקורות שניזוקו.
ג. סוג הנכס – ההכרעה בין חידוש פרקט או קניה מחדש תלויה בסוג הנכס. אם רוצים לרענן את מראה חלל הפנים בדירת מגורים, ייתכן והחלפת הפרקט בחלק מהחדרים או בכל הבית תהיה פעולה משתלמת יותר. לעומת זאת, בדירות להשקעה ניתן להסתפק בפרקט סינתטי או בפרקט רב שכבתי חדש לגמרי.

חידוש פרקט

איך מחדשים פרקט?


החלפת פרקט עץ, פרקט למינציה או פרקט שכבתי מתבצעת על ידי הזמנת אנשי מקצוע שמתמחים בכך. לעומת זאת, תיקון או חידוש של הפרקט מחייבים מיומנות מעט שונה. בין היתר, עבודות החידוש מבוססות על מילוי שריטות באמצעות חומר למילוי ואיטום או על שיוף של השריטות.
לשם השוואה, פרקט שנרטב מאפשר להחליף רק את הלוחות שנפגעו אבל עם פרקט שחשוף לשמש צריך לבחור מלכתחילה סוג איכותי שעמיד בפני תנאי אקלים משתנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה