יום רביעי, 12 במאי 2021

איזה סוג פרקט מתאים לכם לבית?

 היכרות עם ההבדלים בין פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, פרקט עץ מלא או פרקט עמיד במים יכולה לסייע לבחור את הפתרון הריצוף האידיאלי עבור הבית. במאמר הבא נסביר מה מאפיין כל סוג של פרקט ונבין כיצד הכי כדאי למצוא אותו

בחירה נכונה של פתרון ריצוף היא משימה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב. מצד אחד, הריצוף חשוב כי יש לו גם תפקיד פונקציונאלי וגם תפקיד אסתטי. ברוב הבתים הפרטיים והדירות, הריצוף קובע את האווירה בחלל הפנים והוא משפיע על מידת המאמץ שנצטרך להשקיע בניקיון ותחזוקה. מצד שני, יש היצע גדול מאוד של אפשרויות. לפיכך, מי שלא מכיר מקרוב את ההבדלים בין סוגי הריצוף עלול להתבלבל.

בתחום של פרקט למשל יש הבדל בין כמה קטגוריות מאוד בולטות. באופן עקרוני, ההבדלים הכי בולטים הם בין פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, פרקט עץ מלא או פרקט עמיד במים. כמובן שלכל סוג יש גם יתרונות וחסרונות אחרים, לכן אין ברירה אלא להכין את שיעורי הבית בצורה יסודית ומלאה.

מה מאפיין כל סוג של פרקט?

בשביל לדעת איזה סוג פרקט הכי מתאים לכם, תצטרכו להבין מה מאפיין את הדגמים הקיימים. הנה רשימת התכונות של כל פרקט והמאפיינים שמזוהים איתו:

א. פרקט למינציה – פרקט למינציה זול יותר מעץ כי הוא מיוצר מחומרים סינתטיים. את הפרקט הזה אפשר להתקין על ידי הדבקת הלוחות לרצפה, או באמצעות הדבקה צפה והנחה של הלוחות לציפוי מלא. בנוסף, מומלץ לשלב פרקט למינציה בחדרי ילדים כדי למנוע בלאי ושחיקה ואפשר גם לפרוס משטחי ספוג לבלימת רעשים וזעזועים.

ב. פרקט רב שכבתי – פרקט רב שכבתי משלב בין היתרונות של פרקט למינציה לבין היתרונות של פרקט עץ מלא. השכבה העליונה שונה משאר השכבות: השכבה העליונה היא מעץ מלא, בעוד מתחת אליה מונחות שכבות של עץ פשוט יותר בטכניקה של שתי וערב.

ג. פרקט עץ מלא – זה למעשה הסוג של הפרקט שממנו שואבים השראה, כי הוא מיוצר מעץ גושני ומלא ומשום שיש לו עמידות מרשימה למשך זמן ארוך. מנגד, כדאי גם לדעת שהוא יחסית יקר.

ד. פרקט עמיד במים – פתרון ריצוף מסוג זה עמיד למים מתאים מטבע הדברים עבור חדרי רחצה, שירותים או מטבח. בגלל שכבת הגנה ייעודית, הוא מסוגל לשמור על התכונות ועל האסתטיקה שלו לאורך זמן רב גם אחרי חשיפה ממושכת למים או הצטברות של לחות.

כל חדר והפרקט שמתאים עבורו

אחרי שמכירים את התכונות של סוגי פרקטים שונים, מגדירים את מסגרת התקציב ובודקים איזה פתרון הכי מתאים עבורה. במקביל, כדאי לחשוב מחוץ לקופסא ולשקול לשלב בכל חדר של הבית סוג אחר של פרקט: כמו למשל פרקט עמיד במים בחדרי אמבטיה, פרקט עץ מלא בסלון או בחדרי האורחים ופרקט רב שכבתי בחדרי הורים או בחדר עבודה.

בנוסף, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע ולבדוק מה מאפיין את הטרנדים האחרונים בתחום של עיצוב פנים. אם עושים את זה בצורה נכונה, לא אמורה להיות בעיה ליהנות למשל מכל היתרונות של פרקט קוויק סטפ ועדיין לא לחרוג מהתקציב.

פרקט לבית



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה